دانشگاه تکنولوژی (UTM) مالزی در شهر (Johor) جوهور

Universiti Teknologi Malaysia, Johor

دانشگاه تکنولوژی مالزی در جنوب این کشور واقع شده است و مقصدی مناسب برای متقاضیان تحصیلات تکمیلی در شاخه های فنی، مهندسی و تکنولوژیکی می باشد . نزدیک بودن دانشگاه به قطبهای صنعتی، فرصت خوبی را برای من بوجود آورد تا در دوران تحصیل بتوانم ارتباطی مفید و نزدیک با محیط حرفه ای آینده خود را تجربه نمایم.

این دانشگاه در شهر جوهور (Johor) مالزی در همسایگی شهر سنگاپور (singapore) واقع شده است که فاصله این شهر، تا پایتخت این کشور، کوالالامپور (kuala Lumpur) فقط 3 ساعت و 30 دقیقه و حدود 335 کیلومتر فاصله دارد.

این دانشگاه با بسیاری از دانشگاه های خارجی معتبر همچون آکسفورد، کمبریج و استنفورد در زمینه های تحقیقاتی مشارکت دارد.

این دانشگاه را به دانشجویانی که مایلند در رشته های عمران؛ معماری؛ برق و کامپیوتر در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا تحصیل نمایند پیشنهاد میکنم.

دانشجویانی که در ترم آخر هر مقطعی مشغول به تحصیل هستند و هنوز موفق به اخذ دانشنامه نشده‌اند و همچنین دانشجویانی که مشمول خدمت‌اند و پاسپورت ندارند نیز می‌توانند جهت اخذ پذیرش در دانشگاه تکنولوژی اقدام نمایند.

رتبه جهانی این دانشگاه سه رقمی بوده و در سال 2010 از نظر شاخص Scholar رتبه 80 را در جهان کسب نموده و در مالزی نیز رتبه اول را داراست.

شهریه های این دانشگاه به علت دولتی بودن بسیار پایین است و حدودا هر ترم بین دو تا سه میلیون تومان می باشد.

این دانشگاه به کلیه دانشجویان خود خوابگاه ارائه میکند و برای دانشجویان متاهل نیز خوابگاه های ویژه ای را پیش بینی نموده.

خوابگاه‌های دانشگاه ۲۰٬۰۰۰ نفر را در خود جای داده‌اند.

در صورتی که هنگام ورود به این دانشگاه دانشجو در آزمون ورودی زبان قبول نشود دانشگاه به وی مرخصی خواهد داد تا با شرکت در کلاسهای کالج، سطح زبان خود را به حد ایده آل برساند.